Selasa, 1 Mei 2012

Debaran Cinta - 30 days

Debaran makin Terasa
30 hari lagiiiii..ngeeee~
dari segi pe?
mental
fizikal
semua laaaaaa...
perasaaan?
heppi ade..sedih ade..gabra+kus2 semangat pon ade..takut pon ade
yelah..nt nak jadi wifey mithali kan..kena la bangun pagi2..masak..kejutkan suami..apakh?
rutin harian pon akan bertukar
hormon pon bertukar?jadi matang skit..hihihi
sekarang lebih banyak mendengar pengalaman n ilmu2 dari my SIL..naseb diorang sudi nak curah ilmu kan..
mesti rase jakun kan..dari kecik tido sorang2..tiba2 kna berkongsi semua..wahhh..apakh?
hmmmm..eeeee..ngeri plak..jgn menjerit plak..lupe husband kat sebelah..bab kate kak ekin..hihihi
bila terfikir balik..camne la..kalau org tu yg tak penah kenal?hmmmm..naseb baik aku kenal my hubby..
hihihi..
so..menhitung hari utk disatukan..bukan aku je yg takut...
en.hubby pon same..asal g majlis kahwin member je..mesti 1st soalan die tanye
"bape kali lafaz"
cam takutttt sangat..padahal..senang je kan..kuikui..pandai la..kita pompuan pandai cakap je
yg menerima tu sebenarnya takuttttttttttttttttt..ni nak kongsi skit erti disebalik
Aku Terima Nikahnya~

"Aku terima nikahnya si dia binti ayah si dia dgn mas kahwin RM..."

Bunyi mcm sng? Nah ni makna sbnrnya..

Aku tanggung dosa2 si dia dr ibubapanya,apa saja dosa yg si dia buat,dari dedah auratnya sehingga tinggal solatnya,aku tanggung & bkn lg ibubapa si dia..Dan aku tanggung smua dosa bakal anak2 ku,jika gagal maka aku fasik,dayus & aku rela msk neraka & malaikat Zabaniyah melibas bdnku sehingga pecah.

Di petik dari status facebook Ustaz Zambri. dikongsi untuk renungan bersama..
hatiku berdobar konchang....makin terasa cepatttttt sangat masa berjalan?eh..berjalan ke?ntahlah....tapi yg pasti rase cam tak sempat jeeee..
tapi tula..org cakap..nak bagi suatu majlis sempurna memakan masa yg lama utk hadapnye..hanya utk SEHARI or beberapa jam mungkin?
tapi pe pon..kita mahukan yg terbaik utk semua pihak..
wasalam

 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan