Ahad, 22 Julai 2012

Salam Ramadhan


Alhamdulillah..
Ramadhan datang lagi.& aku sempat merasainya lagi..
tapi bukan lagi single..but as a isteri org.
terasa sekejap jer kan..aku rase cam baru jer aku pose sorang2 kat umah bujang dlu
tapi kali ni aku dah berpuasa wif my hubby..actually,semalam sahur sorang2,hari ni pon
why?
sebab hubby keje..shift malam..bila dia bersahur di work station,maka berbuka pon di sana la jawabnye
naseb baik ade baby dalam pewut ibu ni kan..yg temankan ibu..huhuhu
tapi alhamdulillah
semalam first day puasa,aku dapat puasa sepenuhnye..alhamdulillah
walaupon dalam morning sickness yg begitu mencabar..makan,muntah,makan muntah
tapi aku gagahkn jugak utk bersahur,makan kismis,kurma n susu..
alhamdulillah dapat bertahan sampai berbuka..like hari ni..hope dapat puasa penuh...hihi
dapat la duit raya dari en.hubby..kan b kan....hihihi
sebelom2 ni mane leh puasa penuh...hihihi
semalam sepatutnya aku berbuka sorang2..tapi memandangkan 1st ramadahan..
my hubby text after sahur  

hubby : mybe berbuka kat umah tau esok..masuk lambat keje (bln pose ni hubby masuk keje kul 6)
me :la nape?boleh ke?
hubby: Insyaallah Boleh kot..
me: nape nak buka kat umah (boleh plak tanye apsal laki nak bukak kat umah..sengal kan?)
hubby :berbuka bersama isteri tersayang la..fr 1st ramadhan..fr 1st time kita berbuka bersama2..
me: heheheh (dah senyum2 kambing dahhh) thanksss love u..mmuahhh..
hubby: masak sedap2 okeh..
me: okeh..so,nak makan pe?
hubby: onde2 boleh?
me: okey jer?lauk? ikan Golek boleh?
hubby: boleh jer..pembuka 1 ramadhan...best gak tu..mmm nyummy
me: okeh...=)

..so semalam gigih la memasak onde2 n ikan Golek utk somi tercinta..puas hati tengok hubby makan..air tangan isteri katakan..bila tanye..sedap ke? sambil angkat tangan..bestttt katenye...
wahhhhh..melayang2 sekejap...kikikiki..biasalah..bila suami puji kan..sape tak masuk bakul org angkat (ade ke peribahasa camtu..ntahlah..lantak la)
tapi aku takde la selera mane pon..lauk fav aku skrang nasi putih,ayam goreng..dah mcm Upin & Ipin Plak...
jgn esok2 anak asyik cakap.." ibu,mane ayam goreng?nak ayam goreng?"haru -haru2...hihihi
pe pon..selamat menjalani ibadah pose utk korang semua...banyak2 kan amalan & gandakan pahala utk kita semua...sekian...





happy family..pinjam amni jap buat enterframe..hihihi

p/s: dalam proses nak buat biskut raya..mintak2 jadi la..huhuhu

xoxo


Tiada ulasan:

Catat Ulasan