Khamis, 17 Januari 2013

No Money No Talk


Salam Jumaat utk semua
Pepagi lagi entry dah berkisar pasal duettt nih..
Biasala,zaman sekarang,semuannya memerlukan duit okeh..
Even nak “membuang” pon kena bayar tau..ini kan nak makan,nak hidup sehari2 yang semakin mencabar
dan memerlukan kos yang tinggi..
dahtu kate No Money No Talk kan…
weh ape daa ko merepek pepagi buta ni cik siti oiii

 

takdelah,just share about Money..(aku kan pakar kewangan terhebat..kah..kah..)
ok fine..sila muntah disitu..
aku pandai manage duit org..(sebab tu aku leh join account & bidang keje aku pon sangkut paut ngan duit)
nak2 duit my husband..i’m the accountant for him..hihihihi..mesti korang ingat aku ni mata duitan kannnn
takdelah..bukan manage camne..cume manage for all debit & credit jerr…(see,ayat account lagi..Income, expenses,saving)
kate kawen ngan budak finance kan..so,haruslah kewangan manage dengan btul..
mane nak kena belanja,mane nak kena simpan,mane nak buat tabungan emergency..so,takdelah,sampai ckup waktu semputtttt
so,bila kite manage duit dengan betul,akan ade la flow yang cantekkk dalam perbelanjaan

 

tapiiiii.
aku tak pandai nak manage duitt aku sendiri (bukan tak pandai,tapi tak disiplin)
setiap kali gaji,try buat seperti yang dirancang..tapi mesti kelautttt jugak
tak tahu ler knp?
Maybe sebab dah selalu sangat manage duit org,so,jadi tak termanage duit sendiri kan…
so,azam 2013 mesti banyakkan saving daripada expenses
so,masih belom terlambat..sebab month end closing 2 weeks lagi kan.(month end closing ko)
.so,sempat lagi manage
and Alhamdulillah,dah termanage dengan jayanya dah..hope tak terusik la..

 

betullah cakap org
nak stabil after kahwen tu sangat2 sakit dan mencabar
yelah,ko bukan kahwen ngan jutawan or anak datuk pon (anak datuk pon,bapak yg kaye,anak belom tentu kan)
so,nak stabil tu memerlukan masa yang sangat lama agar semua dah selesa,baru la rase leh bernafas dengan selesa
yelah,dah berpuluh raban habes kat wedding kan (even wedding kcik pon sekarang makan raban jugak weii)
pastu dengan nak masuk umah sewa lagi..nak bina family kecik lagi..busuk2 pon nak jgk ade sebarang dua alatan asas
mcm kami,Alhamdulillah,naseb baik memasing dah duk umah sewa sebelom tu,so,takdelah rase sangat utk beli brng2 asas tu

 

tapi masih semputttt..
sebab after kahwen,aku banyak berhabes duit pada en.JKV kesayangan tuuu
memang power la penangan en.JKV..memang semputtt aku dibuatnye..
sampai nak bernapas pon semputtt
sampai menangis pon ade jgk..baru jer nak membeli brg umah,en.JKV buat hal lagi
Alhamdulillah,akhir tahun before December 2012,semua financial dah kukuh..alhamdulillah
Baru la Nampak leh menyimpan bnyk skit..
Kalau tak..memang kelauttt jer duit tuuu..nseb baik la aku pon keje (entry pasl knp perlu keje blm post lagi)
Kalau nak harapkan en.hubby sorang2,mau tersundur gak (kesian my hubby..dugaan bab kte my hubby)
Yelah,yang buat hal,kete aku kan..so,pandai2 la repair.
.tu pon kadang2 mintak belas ehsan hubby jgekk..love u veryyy much b
Mungkin ni rezeki anak kami
 
So,hope tahun 2013 ni kami dapat manage duitt dengan baik dan dapat kumpul duit utk capai impian lak..
Try reducekan kehendakkk..just keperluan ONLY (masalahnya boleh ke?semuannya rase cm keperluan?how)

 

p/s: Bila la nak kaye ekkkk…nak duitt banyak..bru la best ..bab kate prg,No Money,No Talk maa..

 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan