Sabtu, 21 Mac 2009

ayah..

Ayah..
Ayah.. hari ni..genap 6 hari aku bercuti dan kembali ke campus..emm..alhamdulillah..ayah dah sihat..15.03.2009..ayah tepon aku..tanya nak balik n macam2..aku tak tahu..tu petanda..malam tu..tangan aku terluka terkena pisau..emmm..semua tu cam petanda..but aku tak tahu..pas ayah call..aku nangis..sedih sebab nak balik..nak balik sangat2..aku terlalu rindukan family..emm..pagi isnin..16.03.2009..aku dapat call dari adik.."Long, ayah sakit..masuk wad.." masa tu aku dalam kelas..lecture market institution tak start lagi..aku menangis sebab baru je semalam ayah call aku..tak sangka..memang aku cam bermimpi..btul ke..aku memang takleh nak tumpu perhatian kat lecture pagi tu..terbayang suara ayah aku..baru je semalam ayah gelak-gelak..dan untuk pertama kalinya semalam ayah call aku sendiri..biasa aku yang akan call ayah..emmm..hati aku sakit rindu nak balik..pas kelas market..aku n suzack terus p sg.nibong..p cari tiket..hope ade..and alhamdulillah..ade..malam tu jugak aku balik..memang on the spot tul..huhuhu..aku takut sangat2..memang hati takkan tenang..su pon suruh balik..aku ingat nak bercuti hingga 23.3.2009..but tiket plak buat hal..huhuhu..terpaksalah...aku p hospital..tengok ayah..ayah masa tu tak bermaya lagi..tapi pas dua hari masuk ubat..dah nampak sihat..ayah suruh balik terus kat sini..but..takkan nak tinggal dalam keadaan die camtu..lagipun dah lama aku tak balik..emmm..rindu sangat2..hari khamis..ayah dah leh kuar wad..pas ni ayah takleh keje kuat dah..huhuhuhuhu..kene selalu bergantung pada ubat..emmm..ntahlah..Ya Allah, tabahkanlah hati aku..huhuhuhuhu..malam jumaat, aku balik campus..sebelum balik..ayah banyak cakap..n tgk ayah pon dah sembuh skit2..hati aku pon lega nak tinggalkan family..mak pon banyak bagi semangat..sedih sangat2....huhuhuhuhu..sayang semua.


..ayah..


ketika berjauhan masih ku rasa hangat kasihmu ayah
betapa ku rindukan redup wajahmu hadir menemani ku
terbayang ketenangan yang selalu kau pamerkan, bagaikan tiada keresahan
walau hatimu sering terluka, tika diriku terlanjur kata
tak pernah sekali kau tinggalkan, diriku sendirian
ketika ku dalam kedukaan kau mendakap penuh pengertian
terpancar kebanggan dalam senyummu melihat ku berjaya
bila ku kegagalan tak kau biarkan aku terus kecewa
dengan kata azimat, engkau nyalakan semangat,
restu dan doa kau iringkandisaat diri ku kehampaan
kau setia mengajarku erti kekuatan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan