Selasa, 23 Februari 2010

UPDATE 1

Dah lama betul aku tak update blog..dah naek bersawang n berhabuk dah..kalu ade tikus ni..dah beranak pinak agaknya..huhuhu..bukan pe..bila balik KG..aku tak hirau dah benda2 ni semua..focus pada kampung..hehehe..n sebelom panjang lebar..sedekah kan al-fatihah buat ibu saudara aku a.k.a arwah MA SOM. semoga tenang disana..emmmmm...biasa la..dah 2 bulan tak balik..hmmmm..update tentang:


08-02.2010 : update pasal balik on da spot..mak aku call, mak sedara aku a.k.a arwah MA SOM dah sakit tenat..so aku ambik keputusan balik terus 08.02..nasib baik tiket ade..

 

09.02.2010 : sampai umah subuh..aku balik kali ni..mungkin balik last, takde dah cuti pas ni..sebab tu bawak balik banyak barang..memang banyak la..satu part bonet bas tu, barang aku saje..wah..wah..ntah ape aku bwak balik pon aku tak tahu..berbalik pada cite arwah MA SOM aku..aku balik pagi tu..n tengahri melawat MA SOM di umahnye..memang tenat..dah 20 hari dia tak makan..memang sangat2 kurus..MA SOM sakit KANSER HATI..kalu tak silap...dah habis berubat..doktor dah takleh nak buat ape2, bila air dah takleh nak masuk dalam badan dia..so..better bawak balik..



10.02.2010 : abg2 aku balik..balik untuk ziarah MA SOM..pas tu buat makan kenduri a.k.a tahlil sebab akak ipar aku a.k.a akak mila wife addin, dah nak masuk 7 bulan..so..nanti aku dapat anak sedara baru..memang comel la plak bila dia pregnant..hehehehe..sowi ye kak..so kitaorang bertungkus lumus masak nasi ayam..resepi AKU..hahahaha..hasilnye..SEDAP..ramai orang puji.(.arghhh..puji diri sendiri nampak..promote2..sape nak tempah..hehehehe)



11.02.2010 : ni tarikh sepatutnya aku balik..so kat sini aku dah ponteng bape hari dah..sepatutnya dha janji ngan su nak balik sama-sama..tapi ade emergncy..terpaksa la..sorry ye dik..huhuhu..so..kat kg aku settle kan hal-hal praktikal..ntahlah..bingung aku dibuatnye..aku post 3 tempat...tabung haji, agro bank, n ioi properties..n then lepak2 ngan kak ipar n anak2 buah..haziq n wani...



12.02.2010 :Addin, kak mila n adik aku balik johor..balik ngan bus sebab Pejero diorang rosak..ntah rosak ape ntah..terpaksa cari tiket on-da spot jugak..sebab esoknye abg aku kene keje..



13.02.2010 : sabtu..MA SOM meninggal dunia..al-fatihah..MA SOM ni mak sedara sulong belah ayah aku..ayah aku ank kedua pas MA SOM..arwah masa nk dikapankan sebijik cam arwah tokwan aku dulu..rindu kat mereka2..hmmm..tapi ajal, maut ditangan ALLAH..sedih..sangat2 sedih..nasib baik anak-anaknya semua dah kerja n besar2..so, nanti kat umah tinggal abah sorang2..abah ade sakit strok..dulu..tpi dah ok sekarang..tapi still cam lemah semangat..anak2 dia pon mennagis di bahu ayah aku bila ayah aku sampai..aku faham..aku yang tengok pon sedih sampai menitiskan air mata..aku melawat jenazah sampai petang..sampai semua selesai..amin..semua berjalan dengan lancar..semoga roh MA SOM tenang di sana..



al-fatihah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan