Rabu, 28 Oktober 2009

MUHASABAH DIRI


hmm..muhasabah diri..semalam aku terbaca satu blog..budak area ni..hmm.wawa..blog die.penuh keilmuan yang memberi satu anjakan paradigma kepada aku yang cetek ilmunya dalam bab cintan-cintun ni..walaupon die copy n paste dari blog orang or artikel..aku suka bab2 die ulas..hahaha..terkena atas batang hidung sendiri wooo..masa baca..mak aih..cam diri aku je..kuang3..sape2 yang penah terkena la..tapi tak aci..sebab die duk kutuk pompuan je.mana2 perangai laki..aku tertanya2..tadi termuhasabah diri sekejap..aku muhasabah kat MR.H..tapi automatik pon diri aku termuhasabah jugak..bagus la tu..2 in 1..katakan..hmmm..pasal muhasabah..aku teringat pasal cerita putus, cerai..talak..n sewaktu dengannya..takde kejujuran la..tak percaya la..n sewaktunya la..tapi semua kadang2 datang dari dalam diri kita sendiri...kita nak melihat kejujuran orang laen or pasangan..lihatlah sejauh mana dulu kejujuran diri kita..bab kata dalam blog ......nak cari isteri solehah..sedangkan diri sendiri tidak soleh..katanya..tapi nak cari isteri solehah..bukannya mudah nak ukur tahap ketaqwaan dalam diri orang..so..cara nak senang..ukur diri kita dulu..Allah dah jadikan semua itu terbaik..kalu kita berbuat baik pada sesama kita..maka orang pon akan berbuat baik pada kita..sama hal nya dalam CINTA..kalu kita jujur, setia, percaya, InsyaAllah..psangan kita pon camtu..sekarang..check diri..tapi tadi MR.H bertanya..kalau kita jujur..tapi still pasangan tak jujur..hmmm..itu namanya dugaan n cabaran sayang..hehehe..Allah nak uji kita sejauh mana kita bersabar...n mungkin kita ada silap dimana-mana.wawaawa..dah macam ustazah plak..huhuhu..dah la berleter..nanti MR.H marah..huhuhu..k..len kali plak kite bercerita yer..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan