Rabu, 23 Jun 2010

BEZA DULU & SEKARANG

apa yang beza dulu dan sekarang..nak story morry pasal beza life aku dulu n sekarang..sangat2 banyak perbezaan..n aku amat2 tak suka ngan life sekarang..huhuhu..

DULU:  study
SEKARANG: Kerje

DULU: minggu pertama keje..kul 8.00am aku dah tercongok kat ruang tamu n dah panaskan enjin ego aku dah
SEKARANG: jgn nak harap kul 8 dah kat bawah..lepas semayang subuh, boleh lagi aku golek2, landing2 duk atas katil..ngatuk tak hengat dunia..

DULU: time keje sharp je aku sampai..kul 8.30 dah sampai dah..time rehat, 1.30 dah naek dah,takde nak bercampur ngan orang..
SEKARANG: ape pon takde..kul 8.45 tu biasa la, time rehat, aku gunakan untuk rehat je..kul 2,00 baru aku naek..n sekarang bercampur ngan budak2 opis..ape pon takde..huru hara opis jadinye..baru ko kenal sape aku..hahaha...

DULU: ade gak masa nak msg lama2..yelah..name pon msa banyak terluang..kul 1 tu standard ar..mata ngah cerah benderang lagi...tapi en.mate yang tiso
SEKARANG: kul 10 tu aku dah nak terlentok dah..jgn kate kul 1, asal letak kepala je..jalan je..pagi pon masih ngantu lagi..jgn kate nak msg..en.mate plak yang hangin ngan aku sekarang..baru die tahu..dulu aku yang hangin ngan die

DULU: masa study, banyak sangat cuti..sampai berminggu2..balik kampung syok je..yelah takde commitment
SEKARANG: pergh...cuti memang takdelah..harapkan hari ahad je cuti..sabtu half day..asal isnin je, aku dah terbayang bilalah nak ahad balik..asal masuk keje kul 8..aku duk sibuk nak kul  5 dah..

DULU: keje takde banyak sangat, sampai aku boleh relax2..dulu tak pandai masuk sistem lagi..tak banyak keje sebab aku tak terer system IFCA
SEKARANG: perghh..bertimbun2..takdan habis lagi..dah datang menyusul yang baru..sampai tak habis2 kat meja aku..aku pon tension..

DULU: aku biasa je..orang cakap A, aku ikut je..
SEKARANG: pergh..department len yang buat hal..aku yang kene..dah department tu ngok sangat bagi info salah..bila aku silap masuk sistem, department admin marah plak..eeee benggang gile beb..asyik nak kene mengalah je..

DULU: duit PTPTN
SEKARANG: duit gaji/ elaun..tapi ok la dari takde..huhuhu

DULU: selalu je hangin ngan >*<..
SEKARANG: I'm Heppy with him..

WAAAA...TENSION KERJA..


kan best kalau boleh tido cam danish ni...huhuhu

nota lutut: environment kerja finance n account memang tak penah habis ek..selalu bz..hmmm..time nak balik tu la, ade je customer gedik nak buat payment..aku pon hangin je..sebab hari2 nak kene balik kul 5.30..huhuhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan