Rabu, 3 Ogos 2011

kalau kaya..nak kaya lagi..

sob..sob..sob
bos takde..
horeyyy
tpi aku lupe la plak...asyik lupe je
camno nak jadi PA nyah..hihihi
alkisahnye tadi ade customer datang bayar cash
so..lupe plak nak bagi kat poppa
last2 poppa pon dah balik umah bini die 1 ag a.k.a Hq
sso..problem masalh ni..duit ribu raban ngan aku
takkn nak pegang kot..
nak bwak balik umah lagi takott
safety box plak ade kat bilik my manger..
manager plak blh pegi Hq plak hari ni
ee..semua org duk g Hq...

so..jln penyelsainnya..aku perlu bank in secepat mungkin
tu yg aku fkir pada mula nya
tapi still tak boleh buat pandai sendiri
kene tanye n mintak permission dari mak aku dlu..a.k.a  my manager
so ..jom kite tanye..n ape yg aku xpct about him..

mom: yes yani...why?
me: ms ting..i received  cash this morning?
mom:owh...ask mr.Gan..
me: mr gan dah pergi Hq...so how?bank in or camne?
mom: ya..u boleh tlg bank in?nanti u claim ur mileage...i think 6km if i not mistake yg slalu i claim...
me: owh..claim ek?
mom: ya lorrr..nanti ask christine about ur mileage..ok..
me:ok..

yes..habis sudah perbualan aku ngan mak aku..tgk..pangkat manager yang gaji ribu raban pon claim diorang punye milage ek?kalau kaya nak kaya lagi ..idak gitu..hai la..tak ku sangka sungguh..ingatkan diorang cincai je bab2 tolong company ni..

tapi bab kata abg razak..buat pe nak tolong company..bekerja utk diri sendiri..bukan utk tolong company..company spatutnya tlong kite..baik..ye baik bang...

so..dengan murah hati g la bank in..huhuhuhu..ramai btul org kat bank hari ni..naseb baik kat bank tu aku kenal org bank tu..jiran sblah umah aku..hihihi..so leh la cepat ..cepat pon tak bape nak cepat la..so kesimpulan nya yg aku kelauttt ni..nak claim x mileage tu?hmmmmm..perlu ke?sekadar 6km* 0.80..

hmm dlu pon aku tak penah claim Ot..sebab aku rase ala setakat Ot 2,3 jam ape la sangat..bape la dapat..buat susah diorang nak kire je..last2..bila hari2 dah Ot..see...dekat suku gaji aku gak dapat..leh la buat raya ni..hihihi..so nak claim ke taknak?hehehehe

p/s: jumpe budak kecik tadi kat bank..die duk sebut..nak duk sebelah akak comel.....nak duk sebelah akak comel..aku dah confius dh..sape akak comel yg dimaksudkan..pandang kiri laki..pandang kanan laki..takkn aku kot...hahahaah..sekian..
(yg pasti bukan aku kot..)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan