Jumaat, 9 November 2012

24 Weeks ~Check Up Again

Check Up Again
Alhamdulillah semua dah settle pagi tadi
dah 24 Weeks dah anank Ibu
datang Check Up kali ni,len skit..
ni special case punye..sebab haria jumaat biasanya takde check up okeh
tapi disebabkan ade appointment's utk minum air gula @ MGTT
so,terpakasa la attend..take leave la sehari
nak minum air gula ni,kena pegi awl2..
so,bermula kisah hari minum air gula sedunia..rata2 semua datang utk minum air gula
haihhh..tak suke okeh..sebelom tu,korang kena pose dlu dari kul 10.00 mlam sampai la minum air gula tersebut
kali ni naseb baik en.hubby tak keje..so pas balik keje malam,terus gerak p KK
sampai KK jer,memang dah ramai umat manusia yang menunggu
of course la semua yang ade adalah mak-mak buyung yang terlebih kilo
like me..huhuhu..nek 3 kilo dah kena minum air gula yooo..kene control makan la pas ni

mak buyung in da house..hihihi..dah makin membolat kan.. baby 24 Weeks ++
muka pasrah nak kena minum air gula

bermula tugas si Nurse yang kelam kabut..

starting dengan check up and amik darah for 1st result lab..
Nurse hari tu kelam kabut..
jadi vampire jap Nurse2 kat sini..cucuk2,kuar darah
naseb tak skit die amik darah..huhuhu
pastu Nurse jadi pelayan restoren sekejap okeh..buat air Gula uk kami2 ni
suka bebenor diorang kacaukan air gula utk kami
hai la Nurse,Gula nek Harge pon still nak membazir ker
bak sini bagi aku..jgn bazir2 buat manis2 okeh

aku punye no agak lmbat gak la..pastu duk dengar2 akak2 sebelah menyebelah duk cerita
manis gile air gula die..kalau muntah,kna minum sekali lagi
aku dah kecut perott dah..macam mane la die punye manis..
hati dup dap dup dap
duk terfikir,mcm mane la aku nak telan
dah la aku ni bukan jenis suke makan manis2 sngat..

pastu,tiba la my turn..pas kena cucuk,terus masuk billik belakang Nurse tu minum air gula
tengok muke akak2 kat situ semua berkerut2
aku dah gabra dah..pilih gelas paling pendek sekali walau pada hakikatnye gelas semua sama
penuh2 plak tu
pastu test kat lidah skit..emmm,okeh la..takde la mcm yang aku fikir
so,bila yang aku fikir tak seperti yang realiti..so agak senang la nak minum..sekejap jer,dah habes aku bedal
hihihihi
akak kat situ confuse plak..aku ni minum cam air masak jerr..hihihi..cam dah biasa plak yerrr
ater,yang ade dalam fikiran tak seperti yang realiti..tu yang mudahnye
pastu kuar jer dari bilik tersengeih2..sambil senyum2 kat hubby
confuse jap laki aku..biar betik wife die ni..cakap takut kemain minum air gule..
settle

pastu kena tunggu 2jam utk amik darahh kali kedua..
perut dah lapar gile dah..yelah,pose..pastu berbuka pose ngan air gula plak tu
dengan bangga nye Nurse tu membatalkan pose2 sunat kitaorang sebab kna minum air gula..
dah settle amik darah kali kedua..
ape lagi..terus  zasss, g carefour cari kepci..hihihi

order bukan men..bukan snack plate,bukan dinner plate,,kami order,kami Order Group Meal okeh
baru punye kot..ayam 5 ketull.puas hati makan..Dish baru kot..siap ade tart telur ag..

hasil guna Kupon yang supplier bagi..hehehe..kupon Kepci,pizza & Ayamas..so,before xpired,bek la guna kan..thanks supplier yang baik hati..tapi kena top up jugak sebab dapat 2 kupon jerr..hihihi
dah kenyang,balik umah..tidoooooo...

p/s: agak2 nek kilo lagi tak next check up..dah start dah ni check up 2 kali sebulan..huhuhu







Tiada ulasan:

Catat Ulasan