Isnin, 8 Mac 2010

IMPIAN

IMPIAN semua orang ada impian .aku pon ade impian aku..tapi sekarang impian lebih matang..n setaraf dengan umur sekrang..impian ni wujud bila kita nakkn sesuatu..sehingga la sesuatu tercapai.. impian yang penting mestilah impian untuk membahagiakan keluarga..itu adalah utama..n takkn berakhir...i love my family...

Masa di f6, aku n the geng memang taksub dengan IMPIAN nih...tapi impian kitaorang 1 je..nak masuk U..hari2  pgi sekolah mesti cakap pasal nak masuk U..begitu excitednye..sampailah..aku n the geng btul2 leh masuk U..indahkan waktu zaman-zaman muda remaja dulu...impian dikongsi bersama..sape lagi kalu tak geng F6 aku, yani, wani n seme...kemana2 pon mesti berempat..tak sah..kalu tak ber4..sampai g kem pon kene dera habis-habisn sebab KLIK2..tapi pas balik kem takde nak berpisah pon..still berkepit jugak..hahahahaha..indah kan..aku rindu saat-saat itu..sob..sob..


ni sekarang..impian telah menjadi satu matlamat besar yang harus dicapai...aku dah capai bebrapa impian aku..tapi masih banyak yang tak tercapai..n insyaAllah..coming soon..
antaranya..


1. IPTA  ..USM
cerita masuk U..masa ni sangat2 indah..aku berempat..selalu je angan-angan nak masuk U..semua dah planning siap2..sape nak masuk U mane..nak pilih kos ape..leh kate setiap hari..topik sama..masuk U..wah..best kan saat tu..sehingga lah tercapai hasrat kami berempat untuk masuk U..3 di USM..seorang tercampak di UKM..hahaha..yani la tu..sape lagi..masing-masing bawa haluan masing...

2. LESEN..
ni cite lesen plak..alkisahnye..aku takde lesen ..even lesen Motor sekali pon..pastu timbul hasrat nak buat lesen..aku excited nak buat lesen kereta je..sebab impian aku..sebelum kerja aku mesti dah boleh bawak kereta..hahaha..tapi tercapai gak lah..aku buat lesen motor n kereta sekali gus..sem 2 tahun 1 kalu tak silap..mak oih..pokai jugak aku..hampir2 rm1000..tak gune duit family pon..duit individu..wah2..betapa pokainye aku selepas buat lesen masa tu..tapi sekurang-kurangnya aku dapat apa yang aku nak..thanks pakcik bagi aku pandai bwak kete..hhahahaha..

3. KONVOKESYEN
dah masuk U..mesti nak konvokesyen kan..so..ni tahun last aku disini..final..insyaAllah bulan 8 or 10 kot after practikal training aku graduate..hmmm..tak sabar nak pakai jubah..hehehe..kaler purple..n yang atas tu kaler silver2..agak2 baju kaler per yang macthing ngan jubah ek..hmmmm..tak sabar nye nak naek pentas DTSP tu..so DTSP..tolong la siap cepat2..aku nak konvo kat induk..takmo kat kejuteraan..

4. KERJAYA
ni after graduate..aku takmo jadi penganggur yang terhebat..takmo menganggur lama2 sebab loan PTPTN menimbun..kalu tak silap RM 19500..banyak tu..tak termasuk interst la ape la..huhuhuhu..so kene keje sungguh2 bayar n beli yang aku mau..tak sabar mau kerja..

5. KERETA..
oh..sudah semestinya..dah kerja mesti nak pakai kereta sendiri..kalu pakai kereta my daddy..nanti kene cermat2..minyak nak kene full je kalu naek kete ayah..hehehe..kalu turun je sampai line 3..mula la bising..owh..sesekali pinjam takpe..tp  btter beli sendiri kalu dah kerja..nak jugak merasa kereta..n yang pasti aku idam2kan MYVI silver..wah..lawa gile..nak2 SE..tapi nantilah..aku mau keje n kumpul duit beli kereta..

6. KAHWIN
yang ni dalam perancangan rapi..siapa taknak kawen...tapi masih terlalu awal lagi mau kawen..study pon tak habis lagi..mau lempang dek ayah aku...hahhahaha..so..sabar2..hahahaha

7.RUMAH
yang ni pon dalam perancangan lagi..semoga dimurahkan rezeki untuk memiliki aset sendiri..mau kumpul harta banyak2..jadi cam siddiq jual unta..hahahaha

8. STUDY
nak sambung study..ingat nak buat master..tapi tak diizinkan lagi..kerja dulu..lagipon adik2 aku masih ramai lagi nak study gak..so kene bagi peluang untuk mereka merasai pelajaran di peringkat ini..nnati semua dah settle..insyaAllah aku sambung..

9. HAJI
kalu dimurahkan rezeki aku nak g bersama kedua orang tua ku...tapi rezeki tak mengizinkan lagi..aku berdoa semoga ayah n mak aku di percepatkan..semoga dapat mereka buat haji diwaktu masih sihat..insyaAllah...



p/s : impian akn jdi  knyataan jika kita berusaha utk mencapainya..insyaAllah..


    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan